Hirdetés

Céges laptop finanszírozás felesleges papírmunka nélkül: kattins ide!

---- --- mk ---

Friss topikok

2008.06.07. 08:47 Popup Akadémikus

honlapkritika tanfolyam# 6 A nyitómondat: élet, vagy halál

Ha nincs türelmed végigolvasni az egész szöveget, akkor elárulom, hogy a vége táján egy apró trükköt is elmondok: Ha nem releváns a nyitómondatod minden szava a google találati lista szempontjából...

 

A jó nyitómondat: Szerelem első látásra!

Emlékszel a történetre? A fiú a lányt először látta meg egy bálon. Valami ellenállhatatlan vágy ébredt benne. Nem tudta maga sem, hogy mi volt a vonzalom oka. Csak azt tudta, hogy nincs más célja életében, minthogy megismerje. Pedig még az arcát sem látta. Álarc volt rajta. Mégis valami olyan kisugárzás áradt a lányból, amit a terem másik felében is megérzett. Pedig még egy szót sem beszéltek egymással. A lányt Júliának hívták. A fiú pedig Rómeó volt. Mi köze van ennek a Te honlapodhoz?

Az, hogy Te is ugyanazt szeretnéd!

Szerelmet első látásra.

 

Szánj rá néhány percet, hogy megtudd azt a titkot, hogy hogyan válhat honlapod annyira vonzóvá, kívánatossá, sőt egyszerűen ellenállhatatlanná, hogy aki meglátja elsőre beleszeressen termékedbe, szolgáltatásodba.

Képzeld el, hogy olyan lesz a honlapod, hogy

  1. aki meglátja, elsőre beleszeret;
  2. a látogató pontosan azt teszi, amit Te szeretnéd, hogy tegyen;
  3. mire a lap közepére ér, már keresi, hogy hol is lehet a „megrendelő gomb”.

Képzeld el, hogy Neked már ilyenkor nincs más dolgod, mint hogy elfogadd az ő megrendelését. Képzeld el, hogy a számítógép mindent elintéz, Neked, csak a pénzespostásra kell várnod.

Milyen álmaid ideális vevője?

  1. Amikor megrendel, nem habozik, hogy rendeljen, vagy nem;
  2. Amikor megrendel, nem gondolkozik azon, hogy milyen áron kínálod a terméket;
  3. Ha már vásárol, akkor vesz még „valamit” mellé.

Ez pedig csak egyetlen dolgon múlik: Azon, hogy mennyire csábító a honlapod első mondata.

Ha az első mondatot elszúrod, akkor kevés az esélyed, hogy az ügyfeled ott marad a honlapon.

Magyarázatként egy kis reklámpszichológia:

Készült felmérés arról, hogy miképpen keresik és találják meg a netezők a nekik fontos tartalmat. Amikor megjelenik az oldal, akkor 3 - 10 másodpercig időznek a honlapon. Ha ezalatt az idő alatt olyan benyomást kelt a vevőre, hogy továbbolvas, már nyerő helyzetben vagy. Megtörtént a csoda… Vagyis llétrejött a szerelem első látásra.

Tehát a legfontosabb, hogy az első mondatod ellenállhatatlan legyen. Ellenállhatatlan mint, ahogy Júlia ellenállhatatlan volt Rómeo-nak.

Manipuláció?

Igen az! Ha nem akarsz lemaradni a versenyben neked is alkalmaznod kell a reklámpszichológia eszközeit. Teheted ezt korrekt módon. Nem kell valótlan dolgokat állítanod. Ne úgy állj be a sorba, hogy fiatal lányokkal értékesítsd termékedet a nagymamakorúaknak azzal az ígérettel, hogy nekik is megfiatalodik a bőrük. Reklámjaidban mindig maradj a realitás talaján.

Egy jó címsor milliókat érhet. Ha a címsor jó, akár 30-40 %-kal is növelheti a megrendelések számát. Szorozd csak ki, hogy Neked ez mennyit jelenthet!

Nem mindenki tud jó címsort írni!

Szívesen ajánlok jó szövegírót Neked!

A tesztelés pedig a következőképpen zajlik: készítünk egy másik nyitóoldalt, amelyiken a mi szövegünk lesz. A látogatókat pedig megosztjuk páros és páratlan sorszámúra. A párosak látják a Te nyitóoldaladat a páratlanok pedig a mienket. És figyeljük, hogy melyik oldalról érkezik több megrendelő. Persze minderre egy független nemzetközi bírót kérünk fel. Ő osztja el a látogatót két csoportba, ő nézi, hogy mennyi a megrendelők száma az egyes oldalakon. És minderről korrekt táblázatot mutat. Mindezt ingyenesen... És neked mindez egy filléredbe sem kerül. Csak akkor kell fizetned, ha több pénzt kapsz.

Ha minden garast a fogadhoz versz, akkor sem kell elkeseredned. Van egy ajánlatom:

Ha sajnálod ezt a kis pénzt 17 szóért, akkor is van megoldás.

Lesd el mástól: Iratkozz fel hírlevelekre marketinges oldalakon! Nézd meg, hogy mit írnak az email tárgy mezőjébe! Ami neked tetszik az másnak is jó lesz! Aztán már csak egy kis kreativitás kell ahhoz, hogy megszüld saját címsorodat.

Itt egy példa:(valahol olvastam és egyből megmutatom, hogyan lehet átalakítani.)

Első mondat, hogy felkeltsd az érdeklődést:

 

Ha a patikusod idióta lenne, Te már rég halott lennél:

 

Második mondat a fenti nyitómondat után szakma szerint:

villanyszerelőknek:

Ha kontárral csináltatod meg a villanykapcsolódat... agyonvágna az áram!

 

Építésznek:

Ha kontárral csináltatod meg a házadat... nyakadba szakadna!

 

Adótanácsadónak:

Ha zugkönyvelőre bízod bevallásodat... hamarabb kerülhetsz börtönbe, mint ő.


cukrásznak:

Ha fusiban készül el a menyasszonyi torta, akkor a nászút a bel-osztályon lesz! (Ráadásul külön kórteremben.)

Itt az apró trükk, amit az elején említettem:

A SEO tanácsadók hátán az ilyen mondatok hatására áll fel a szőr! Ha a <h1> tag-ek közé ilyen szavakat írsz, hogy "belosztály", "kórterem", akkor könnyen lehet, hoyg nem a cukrászdák között találod magad, hanem a kórházak között. 8-) Ezt úgy lehet kikerülni, hogy a nyitómondatot "bannerre" írod. A jpg. képet nem tudja "elolvasni" és indexelni a google! De, hogy mégis indexelje a képnek adj olyan "alt"-ot, ami 100 %-ban releváns az oldaladdal. alt="menyasszonyi torta, süti és sütemény megrendelése a cukrászdában". És kész... a google már rád is talált!

Bónusz!

Adok egy tippet!  Ne nagyon terjeszd, mert ha túl sokan használják, megint valami újat kell kitalálnod: (ide kattintva megnézheted) Ezzel egy pénzügyi honlapra juthatsz, de éppen innen jöhetnek a jó ötletek, regisztrálj bátran erre az oldalra! Ha regisztrálsz hírlevelükre naponta legalább 1-2 jó címet küld neked.  Igaz nem biztos, hogy a Te témádban, de ez már csak (át)fogalmazás kérdése. Néhány nap alatt biztosan kapsz egyet, amit saját témádra tudsz igazítani. Mert Te is láthatod: nincs olyan szakma, amelyikre nem lehetne átformálni egy-egy jó nyitómondatot.  Nekem nincs érdekeltségem az ajánlott honlapban. Nem is egyeztettem velük, hogy ajánlani fogom őket. Nem is biztos, hogy jó néven vennék. Maradjon ez a mi titkunk!

Szólj hozzá!

Címkék: marketing kritika tanfolyam webmester internetmarketing honlapkritika internetmarketing.


A bejegyzés trackback címe:

https://honlapkritika.blog.hu/api/trackback/id/tr53488481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása