Hirdetés

Céges laptop finanszírozás felesleges papírmunka nélkül: kattins ide!

---- --- mk ---

Friss topikok

2008.05.11. 08:20 Popup Akadémikus

honlapkritika tanfolyam# 3. Még több profitot! Kevesebb munkával!

Kezdjük azzal, hogy definiáljuk: Mi is a profit!

 

Az előző rész ide kattintva érhető el.

 

Ha 15 %-kal nőne a forgalmad, mennyivel nőne a profitod?

 

Erre a kérdésre sokan nem jó választ adnak! Azt mondanák, hogy 15 %-kal. Pedig ez nem igaz!

 

Számoljunk: Van egy terméked, aminek az ára 1,000.- Ft. Ebből a beszerzési ár mondjuk 600 Ft. Egy termékeden tehát 400 Ft árrés van. Ahhoz, hogy el tudd adni, egy apparátust kell fenntarrtanod. Irodát, honlapot, könyvelőt, folyószámlát, alkalmazottat, adókat, telefont, mobilt. Ennek költségei mondjuk 176,000.- Ft/hó. Ha eladsz 800 ilyen terméket, akkor 800*400=320,000.- Ft árrésből gazdálkodsz. Zsebedben marad 144,000.- Ft.

 

De, ha ebből 15 %-kal adsz el többet havonta, akkor a költségeid nem lényegesen nőnek. A fenntartási költségek csak néhány ezer forinttal nőnek. Legyen 186,000.- Számoljunk! 800 helyett 920 darabot adsz el. Árrésed így: 368,000.- Ft. Zsebedben marad 182,000.- Ft.

 

A nyereségnövekedésed 26 %-os!

 

Egy másik tanulságos példa:

 

Ha a terméked árát megnöveled, mondjuk 30 %-kal, akkor 20 %-kal kisebb lesz a megrendelőid száma! Számoljuk ki! Eladásaid száma visszaesik 666-ra. Árrésed viszont 700.- Ft lesz darabonként, vagyis havonta 466,200.- Ft össz árrésből gazdálkodhatsz. Fix költségeid változatlanul hagyása mellett 290,000.- Ft lesz. Több, mint kétszerese az eredeti példában szereplőnek. Ráadásul kevesebb munkával!

 

De meddig szabad az árat emelni? Addig, amig az optimális nyereséget el nem éred!

 

Egy konkrét példa egy info-termék árának bevezetésére:

 

A terméket kezdetben 2,000 Ft alatti áron próbálták meg értékesíteni. (Ilyen célközönséget képzeltek el.) A konverzió (vagyis, hogy hány látogatóból lett végülis vevő) 2 % alatt maradt. Aztán elkezdték növelni az árat. És láss csodát! A konverzió nőtt.

 

A csoda nem csoda! Ha egy termék túl olcsó, akkor az nem biztos, hogy jót tesz a terméknek. Gondolj bele, ha lehetne márkás autót - mondjuk v...o-t kapni 1/3 áron, nem arra gondolnál te is, hogy ez biztosan valami gagyi?

 

Egészen 6,000.- Ft-ig emelték az árat, amikor elérte a maximumot (3%) és elkezdett megfordulni a trend. Kezdett csökkenni a konverzió. De ekkor sem álltak meg. Az árat 10,000.- Ft-ig emelték, amikor ugyanazt a konverziós arányt érték el, mint ami a 2,000 Ft-os árral volt. Mivel nem álltak meg az árat fel tudták vinni 12,000 Ft környékére. Igaz, hogy ekkor már kevesebb lett a megrendelések száma de az össz profit mégis több 100 %-kal több lett.

 

Az eredmények mérésével lehet az optimális árat megállapítani. Mérni kell a látogatók számát és a konverziót. De árat változtatni csak akkor szabad, ha már konkrét számaid vannak a konverzió változásáról.

 

A mérési módszerekről pedig a legközelebbi alkalommal.

 

 

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://honlapkritika.blog.hu/api/trackback/id/tr63440378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Juhász Munkaruha · http://www.juhaszmunkaruha.hu 2008.05.12. 14:35:28

Mennyire egyszerű számítás, mégis milyn nehéz észrevenni!

Tőlem is megkérdezték már párszor, miért nem ado az egyedi munkaruhát olcsóbban - akkor többen vinnék!

Ritkán válaszolok őszintén! :)

Attila
süti beállítások módosítása