Az előző rész itt nézhető meg!
Új szavazást indítottam. (Jobb sáv a hirdetés alatt.) A korábbiak itt nézhetők meg...
Szinte mindenki megpróbált életében (legalább) egyszer fogyókúrázni.
De lehet-e mérleg nélkül?
Ugyanígy fontos, hogy lássuk: az oldalunk hogyan teljesít.
Ha nem méred honlapod teljesítményét, akkor nem tudhatod meg, hogy jól csinálod-e!
Mit érdemes mérni?
Nem csak az a fontos neked, hogy lásd: hányan látogatják az oldaladat. Ez is fontos, de ez csak azt tudja megmutatni, hogy SEO-val mennyire sikerült az oldaladat a találati lista elejére hozni. De mit érsz mindezzel, ha senki sem fog tőled vásárolni? Ahhoz, hogy ezt megtudd tudnod kell, hogy mit csinálnak az oldaladon a látogatók!
- Érdekli-e a látogatókat, amit mondani akarsz?
- Melyik oldaladat látogatják leggyakrabban? (Vagyis: Mi a legfontosabb nekik?)
- Hova kattintanak leggyakrabban? (Vagyis: Ők is azt tartják fontosnak, amit Te?)
- Melyik oldaladról hagyják el a honlapodat? (Vagyis: Mikor lesz elegük az olvassából? Jobb esetben: Eljutnak-e hozzá a legfontosabb információk?)
- Hányan jönnek vissza ismét az oldaladra? (Vagyis: Hányan vannak a potenciális vevőid?)
- Hányan vesznek tőled? (Ezt hívják konverziónak.)
- Hányan iratkoznak fel hírleveleidre? (Vagyis: Hányan vannak a leendő vevőid ?)
Mindezekre - sőt ennél lényegesen többre - a legkorrektebb választ a google analytics adja meg. Annyira sokrétű a statisztikája, hogy itt csak néhány villantást mutatok be:
Visits= Hányan nézték meg az oldalt az adott időszakban?
Pageviewers=Hány oldalt néznek meg?
Pages/visit=Egy látogató hány oldalt néz meg?
Bounce rate=Hányan hagyják ott az első oldal után a lapot?
Avg.Time on Site=Mennyi időt tölt egy látogató a lapon?
New Visits=Hány új látogató van?
Rengeteg hasznos információt lehet látni a fentiekből! És ez csak egyetlen oldalának kis részlete, amit az Analytics tud mutatni!
Hasznos, ha tudjuk hogyan találnak meg bennünket a látogatóink. Erre külön funkciót biztosít a google:
Direct Traffic=Hányan írták be közvetlenül oldalunkat a keresőbe?
Referring Sites=Hány látogatót küldtek "partneroldalak"?
Search Engines=Hány látogató talált ránk keresőből?
Top Traffic Sources=itt azt a statisztikát láthatjuk, amiből részletezi, melyik oldalról hány látogató jött. (Mely partneroldalak fontosak ahhoz, hogy nagyobb legyen a látogatottság?)
További érdekességek a statisztikából:
Meg lehet nézni, hogy mely kulcsszavak alapján találtak ránk a látogatók:Külön érdekesség, hogy nem csak a kulcsszavak szerint lehet rendezni a táblázatot, hanem az alapján is, hogy ki mennyi időt töltött a honlapon. Mely kulcsszavakra volt ez az oldal haszontalan? (Ahol magas Bounce Rate és/vagy alacsony az eltöltött időott olyan kulcsszavunk van, ami haszontalan volt a látogatók számára.) Ez alapján elemezni lehet, hogy melyek a ténylegesen hasznos kulcsszavaink, melyekre kell "gyúrni", ha több vevőt szeretnénk?
Most olyan részletekre nem is térek ki, hogy meg lehet nézni hogy a világ mely tájairól érkeztek látogatók az oldalra. Egy kattiintási térképet is rá lehet húzni a google segítségével az oldalra. Itt meg lehet nézni, hogy mely linkre milyen sűrűséggel kattintanak.
Azt hiszem nem érdemes tovább dícsérnem az oldalt, mert aki egyszer kipróbálta, nem fog leszokni róla.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
LinkUnderground · http://www.linkunderground.hu 2008.05.17. 23:54:54
: )
Popup Akadémikus · http://www.popupkeszito.hu 2008.05.18. 15:52:11
Igen, de az angol nyelvűnek több funkciója van... Ezért ajánlom inkább azt...
vulkan11 2008.09.24. 17:55:07
inkvizítor · http://www.laptopreszlet.hu 2008.09.24. 18:35:22
Létre kell hozni egy saját magyar nyelvű fiókot. Ott létrehozni egy mérőkódot. Azt betenni az oldalra és máris megy a mérés.
vulkan11 · http://penz-penz.gportal.hu 2009.02.02. 14:28:43