Hirdetés

Céges laptop finanszírozás felesleges papírmunka nélkül: kattins ide!

---- --- mk ---

Friss topikok

2008.05.17. 09:32 Popup Akadémikus

honlapkritika tanfolyam# 4 Fogyni mérleg nélkül?

Folytatjuk tanfolyamunkat:
Az előző rész itt nézhető meg!
Új szavazást indítottam. (Jobb  sáv a hirdetés alatt.) A korábbiak itt nézhetők meg...

Szinte mindenki megpróbált életében (legalább) egyszer fogyókúrázni.
De lehet-e mérleg nélkül?
Lehet, csak nagyon nehéz! Jó, ha az ember időnként kap visszajelzést. Jó, még akkor is, ha a mérleg többet mutat annál, mint amit szeretnénk. Jó, mert tudjuk, hogy valamit elrontottunk. De annál nincs nagyobb öröm, mint az, hogy látjuk, hogy a mérleg kevesebbet mutat.

Ugyanígy fontos, hogy lássuk: az oldalunk hogyan teljesít.
Ha nem méred honlapod teljesítményét, akkor nem tudhatod meg, hogy jól csinálod-e!
Mit érdemes mérni?
Nem csak az a fontos neked, hogy lásd: hányan látogatják az oldaladat. Ez is fontos, de ez csak azt tudja megmutatni, hogy SEO-val mennyire sikerült az oldaladat a találati lista elejére hozni. De mit érsz mindezzel, ha senki sem fog tőled vásárolni? Ahhoz, hogy ezt megtudd tudnod kell, hogy mit csinálnak az oldaladon a látogatók!
  1. Érdekli-e a látogatókat, amit mondani akarsz?
  2. Melyik oldaladat látogatják leggyakrabban? (Vagyis: Mi a legfontosabb nekik?)
  3. Hova kattintanak leggyakrabban? (Vagyis: Ők is azt tartják fontosnak, amit Te?)
  4. Melyik oldaladról hagyják el a honlapodat? (Vagyis: Mikor lesz elegük az olvassából? Jobb esetben: Eljutnak-e hozzá a legfontosabb információk?)
  5. Hányan jönnek vissza ismét az oldaladra? (Vagyis: Hányan vannak a potenciális vevőid?)
  6. Hányan vesznek tőled? (Ezt hívják konverziónak.)
  7. Hányan iratkoznak fel hírleveleidre? (Vagyis: Hányan vannak a leendő vevőid ?)

Mindezekre - sőt ennél lényegesen többre - a legkorrektebb választ a google analytics adja meg. Annyira sokrétű a statisztikája, hogy itt csak néhány villantást mutatok be:

marketing mérése

Visits= Hányan nézték meg az oldalt az adott időszakban?
Pageviewers=Hány oldalt néznek meg?
Pages/visit=Egy látogató hány oldalt néz meg?
Bounce rate=Hányan hagyják ott az első oldal után a lapot?
Avg.Time on Site=Mennyi időt tölt egy látogató a lapon?
New Visits=Hány új látogató van?

 

 

Rengeteg hasznos információt lehet látni a fentiekből! És ez csak egyetlen oldalának kis részlete, amit az Analytics tud mutatni!

Hasznos, ha tudjuk hogyan találnak meg bennünket a látogatóink. Erre külön funkciót biztosít a google:

Direct Traffic=Hányan írták be közvetlenül oldalunkat a keresőbe?
Referring Sites=Hány látogatót küldtek "partneroldalak"?
Search Engines=Hány látogató talált ránk keresőből?

Top Traffic Sources=itt azt a statisztikát láthatjuk, amiből részletezi, melyik oldalról hány látogató jött. (Mely partneroldalak fontosak ahhoz, hogy nagyobb legyen a látogatottság?)



További érdekességek a statisztikából:

Meg lehet nézni, hogy mely kulcsszavak alapján találtak ránk a látogatók:

marketing analízis



Külön érdekesség, hogy nem csak a kulcsszavak szerint lehet rendezni a táblázatot, hanem az alapján is, hogy ki mennyi időt töltött a honlapon. Mely kulcsszavakra volt ez az oldal haszontalan? (Ahol magas  Bounce Rate és/vagy alacsony az eltöltött időott olyan kulcsszavunk van, ami haszontalan volt a látogatók számára.) Ez alapján elemezni lehet, hogy melyek a ténylegesen hasznos kulcsszavaink, melyekre kell "gyúrni", ha több vevőt szeretnénk?

Most olyan részletekre nem is térek ki, hogy meg lehet nézni hogy a világ mely tájairól érkeztek látogatók az oldalra. Egy kattiintási térképet is rá lehet húzni a google segítségével az oldalra. Itt meg lehet nézni, hogy mely linkre milyen sűrűséggel kattintanak.

Azt hiszem nem érdemes tovább dícsérnem az oldalt, mert aki egyszer kipróbálta, nem fog leszokni róla.

5 komment

Címkék: seo tanfolyam webmester honlapkritika értékesítési weblap


A bejegyzés trackback címe:

https://honlapkritika.blog.hu/api/trackback/id/tr87453025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LinkUnderground · http://www.linkunderground.hu 2008.05.17. 23:54:54

ŐőŐőŐ Google Analytics, elérhető már magyar nyelven is egy ideje...

: )

Popup Akadémikus · http://www.popupkeszito.hu 2008.05.18. 15:52:11

Linkudenrground!

Igen, de az angol nyelvűnek több funkciója van... Ezért ajánlom inkább azt...

vulkan11 2008.09.24. 17:55:07

Jó-jó jó dolog de hol lehet elérni?

inkvizítor · http://www.laptopreszlet.hu 2008.09.24. 18:35:22

www.google.com/analytics

Létre kell hozni egy saját magyar nyelvű fiókot. Ott létrehozni egy mérőkódot. Azt betenni az oldalra és máris megy a mérés.
süti beállítások módosítása