Hirdetés

Céges laptop finanszírozás felesleges papírmunka nélkül: kattins ide!

---- --- mk ---

Friss topikok

2008.05.24. 08:50 Popup Akadémikus

honlapkritika tanfolyam# 5 lesd ki a konkurenciát!

Vajon melyek azok a kulcsszavak, amelyekre rá kell gyúrnom, hogy a konkurenciát megelőzzem?

Miután elkészültem az anyaggal, jöttem rá, hogy nem fog sikerülni egyetlen leckében mindent részletesen leírni. Lesz még néhány lecke, ami ezzel foglalkozik...  

A mai lecke nem lesz könnyű anyag.


De az aranybányában is ásni kell. Enélkül nem megy!

Ha "csak úgy" belevágsz a konkurencia előzésbe, lehet, hogy gyorsan eredményt fogsz elérni, de mégsem lesz több látogatód. Nem elég a találati lista elején lenni. Látagatok kellenek.

Ha viszont alaposan felkészülsz könnyebb lesz a dolgod. Lehet, hogy az elején sokáig fog tartani az elemzés, sok zsákutcába befutsz, de hidd el, hogy szükséged lesz rá...

Amivel kezdened kell: Nézd meg, hogy a konkurencia milyen szavakat tart fontosnak.

Értékeld, hogy jól csinálja-e és ahol gyenge, ott verd tönkre. Aztán jöhet az is, amiben erős...

Milyen szavakat tart fontosnak a konkurencia?

De minek is beszélek... Mutatok egy konkrét példát...

Nem az üzleti témák közül veszem, de hasonlóan járj el Te is saját kulcsszavaiddal, amivel előre szeretnél kerülni a találati listán.

Az én szavam legyen a kirándulás.

Első lépésben keresem  a szinonímáit. (csak úgy fejből és nem viszem túlzásba a gondolkodást... Ha kell segít a konkurencia...)

kirándulás, túra, túrázás

Most megnézem, hogy a konkurencia milyen szavakat talál fontosnak. Ha ide kattintasz ehhez egy nagyon jó eszközt ismerhetsz meg. (Milyen kulcsszavakat használ saját oldalán: meta tag ellenőrzés.) Azokat a konkurenciákat nézem meg, amelyek jelenleg a lista elején vannak. (én lusta vagyok, és csak egyet-egyet ellenőrzök, de neked az első ötöt javaslom.)

Jól belenyúltam: az iskolaikirandulas.hu oldalon 314 kulcsszót tart fontosnak a tulajdonos. Átolvasva az osztálykirándulás, és az "iskolai kirándulás" szavakkal bővítem a listámat.

A következő kulcsszó a túra: itt a medvetalp.hu-t nézem meg... Felvehetnék még több szót is, de mivel nem éles a helyzet csak a turista szó jutott eszembe.

Túrázás szóra a konkurenciám: az itour.hu kulcsszavaiból a turizmust veszem ki.

A turizmus szóra a turizmus.com oldalt vizsgálom: Lehetne bővíteni az utazás szóval is de sohase lenne vége....

osztálykirándulás szóra a konkurenciám: turistanavigator.hu tanulmányi kirándulás de ebben az irányban sem megyek tovább...

iskolai kirándulás szóra az iskolaikirandulas.hu-t vizsgálom: kulcsszóötlet kemping (lehetne camping is, de most nem az a cél, hogy mindent megtaláljak.)

a kemping szó. Konkurencia=iranymagyarorszag.hu Egyáltalán nem használ kulcsszavakat!!!

Tehát a szavaim: kirándulás, túra, túrázás, turizmus, turista, kemping

Aztán megnézem, hogy mekkora harc van az első helyekért. Egyszerűen beírom a google-ba a kulcsszót és megnézem mit hoz ki:

A kirándulás szóra 1,100,000 találat + négy fizetett konkurencia, A túra szóra 5,500,000 találat + két fizetett kokurencia (ez kemény!), a túrázás szóra 200,000 + nincs fizetett konkurencia (ez laza...), turizmus 450,000.- Nincs fizetett, turista 330,000 + nincs fizetett, kemping 2,380,000 és tessék megkapaszkodni nincs fizetett hirdető... Ez azért jó, mert olcsón lehet PPC kampányt vásárolni...

Most nézzük meg, hogy ezekre a kulcsszavakra mekkora a hirdetési kereslet!

Én az etargetet használom...

A kirándulás szóra 1 hirdető van 20 Ft/klikk
A túra szóra nincs fizetett hirdető (enyém lehet 20 Ft-ért az első hely!)
A túrázás szóra két hirdető
A turizmusra egy hirdető
A turista szór nincs hirdető
A kemping szóra egy hirdető

Most megnézem, hogy mennyibe kerül a fentiekre egy PPC hirdetés

Az látszik, hogy a kemping szóra 52 Ft-ért a kirandulás szóra 67 Ft-ért lehetek az első a turizmusra pedig 21 Ft-ért.

Miért fontos ez? Mert látjuk, hoyg a konkurenciának mennyire fontosak ezek a szavak.

Ezután egy becslést végezek szintén az etargettel, hogy meglássam, hogy az adott szavakat hányszor keresik.

A kirándulás szót naponta kb 6-an keresték az utóbbi három napban és 4 hasonló szót
A túra szót 11-en  és 46-an hasonló szót
A túrázást naponta 2-en (nincs hasonló releváns szó)
A turizmus szóra naponta 37-en keresnek és 23-an hasonló szóra
A turista szóra csak 1 keresés de hasonlóra 8. (turista utak, turista térkép)
A kemping szóra érdekes jelenség: 8 magyar és 53 külföldi keresés!!! (Érdemes lenne erre egy saját honlapot csinálni specializálva a külföldiekre! Aki ebből milliomos lesz, az tartozik egy sörrel nekem 8-)

A szó kiértékelése közben találtam egy érdekes szókapcsolatot "turistautak". Erre az egész folyamatot lezongorázom újból. Az eredményeket egy excel táblázatba foglalom.

A következő lépés, hogy megnézem, hogy az adott kulcsszót milyen szezonalitással keresik. Erre a  adwords.google.hu kulcsszó ajánló funkcióban a kulcsszó ajánló eszközt használom.

Nem megyek bele a részletekbe, csak megmutatom, hogy milyen eredményt hozott ki a keresésem a fenti kulcsszavakra.

 

 A táblázatban a júniust (piros) és a decembert (kék) külön jeleztem. Ennek minden olyan esetben jelentősége van, ha szezonális terméket értékesítek. Mert hiába törekszem a legjobb helyre a google listán a kirándulás szóra mondjuk decemberben, amikor a legkisebb a kereslet. De az elemzésből azt is láthatom, hogy a kirándulás, túra, turista szóra az idén tavasszal nagyobb a kereslet, mint amilyen tavaly volt. Ezek fontos információk!

A google is tud a hirdetési versenyről tájékoztatást adni:

Vagy megnézhetjük, hogy éppen az aktuális hónapban mekkora volt a kereslet az adott kulcsszóra:

A táblázatokban használt piktogramok sajnos csak "szemmel"oszthatók 10 kategóriába. Én így nem az google által használt "átlagos keresési ráta" stb kifejezést használom majd, hanem %-ban adom meg. (szemre, sacc/kábé)

Ha végigelemeztük az összes adatot, akkor foglaljuk táblázatba és vonjuk le a következtetéseket.

 

Elemezzünk!

Az a jó célterület, amelyikben kevés a konkurencia, de sok a látogatottság.

Rendezzük az excel táblát a konkurencia szerint növekvő sorba!

A turistautak kulcsszót ki is húzhatjuk, mert igazából nincs komoly kereslet rá.

A túrázás, a turista és a turizmus szóra kevés a konkurens oldal, tehát viszonylag könnyű a találati lista elejére kerülni. Nekem a "turizmus" szó ebből a hármasból a legszimpatikusabb, mert a google-ban nincs fizetett hirdetés, az etargetben is csak egy van, de a google és az etarget is azt mutatja, hogy sokan keresik ezt a szót. A "túrázás" és a "turista" szóra szinte (SEO) gyerekjáték lesz jó helyezést elérni, mert kicsi a konkurencia.

Tényleg nem gondoltam volna, hogy ez lesz a legfontosabb kulcsszó, amivel pénzt lehet keresni.

Hogy is jutottam el ide? Feltételeztem, hogy a túrázás szó egy jó kulcsszó lesz. A konkurencia elemzésben láttam, hogy az itour.hu oldalon a kulcsszavak közt szerepel a turizmus szó. Ezt néztem meg google találati listán, hogy mekkora a konkurenciája, hány fizetett hirdetése van. Az etargeten megnéztem a keresési gyakoriságot és ugyanezt leennenőriztem a google keywordsuggest funkcióval. Az eredményeket táblázatba foglaltam és már kész is. Ugye megérne neked is pár óra munka saját témádban jó kulcsszót találni...

Figyelmeztetés! Nekem nem volt érdekem most teljes mértékben kiértékelni a konkurenciát. Ha több időt szánsz a konkurencia és a piac elemzésére, akkor több kulcsszót is találhatsz ugyanígy. A SEO robotmunka, de az eredmény abban mérhető, hogy hová mész nyaralni, milyen autód és házad lesz. 

De mit kezdjek azzal, ha van már egy kulcsszavam? Hogyan tornászhatom fel ezzel a találati lista elejére az oldalamat ennek ismeretében. A SEO külön lecke lesz.

De rövidesen ugyanebből a táblázatból más következtetéseket is levonunk. Egy egész leckét szentelünk annak, hogy megismerjük a PPC-t.

Szólj hozzá! Véleménye mindenkinek van. Nem bánt, ha rávilágítasz a hibákra. A cél hogy minél hasznosabb legyen a honlapkritika.blog.hu oldal. 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: google marketing keresőmarketing seo keresőoptimalizálás tanfolyam online webmester optimalizálás kulcsszavak honlapkritika marketing megoldás honlapoptimalizálás


A bejegyzés trackback címe:

https://honlapkritika.blog.hu/api/trackback/id/tr33478447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása