Hirdetés

Céges laptop finanszírozás felesleges papírmunka nélkül: kattins ide!

---- --- mk ---

Friss topikok

2008.06.12. 11:39 Popup Akadémikus

honlapkritika: a kezdő honlapokat külön!

Szolgálati közlemény:



Köszönöm a magán emailekben küldött észrevételeket.Többen kifogásolták, hogy induló minőségű honlapokat is felteszek a kritikára. Néhány napon belül ezt orvosolni fogom. Lesz külön egy homokozó rovat. Ide kerülnek át azok az oldalak, amelyeken első ránézésre látszik, hogy még nincs kész.
Várnék javaslatokat: Mi  legyen a neve ennek a blokknak? Nem akarok megbántani senkit, de teret akarok nekik is adni.

A gyomlálást a hét végéig a teljes kritikán megcsinálom. A főoldalra bekerülni nem fog mindenki. De a főoldalra át lehet jutni, ha valaki komolyan gondolja.

Kérek véleményeket a www.honlapkritika.hu oldalról! Most aztán vissza lehet adni az összes negatív véleményt, amit én adtam...

A kommentekbe írj, ha van ötleted a "homokozó" blokk elnevezésére?

7 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://honlapkritika.blog.hu/api/trackback/id/tr98516215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szpetya · http://www.petyasite.hu 2008.06.12. 12:26:43

Most lehet, hogy egy kicsit bunkó leszek, de miért küldi be olyan ember az oldalt, aki nem vállalja fel? Küldje be akkor az oldalt kritikára, amikor úgy érzi, hogy készen van (bár szerintem egy oldal sose készül el, mert mindig kell rajta valamit csinálni, fejleszteni, korszerűsíteni). Most én egy gány oldalra nem fogom azt mondani egész jó, mert egy 10 éves csinálta. Ide nem azért küldi be az ember az oldalát, hogy dicsérjék!! Ha dicséretre vágyik kérdezze meg otthon a nagyit, hogy hogy tetszik neki onnan tuti csak dicséreteket fog kapni.
Így röviden tömören ennyit tudnék hozzáfűzni a dologhoz.

Üdv
P

Sós János · http://www.saptippek.hu 2008.06.13. 20:02:56

Petya,

nem akarlak megbántani, de mielőtt ezt leírtam volna, többször is, több alkalommal is megnéztem az oldaladat. Ami gyakorlatilag nincs. Csak a Title, hogy honlapkészítés. De nincs alatta honlap. Akkor miért linkeled be ide?
De tényleg ne haragudj, ez egy ilyen jóindulatú kérdés részemről.

Sós János · http://www.saptippek.hu 2008.06.13. 20:11:14

Tisztelt Kritikus uram! :-)
A saptippek.hu kritikáját tényleg köszönöm, rávilágítottál néhány dologra, amely hiányzott és fontos is lehet.
DE! Jobb oldalon felül, ahol a kritikát lehet kérni, áruld el légyszíves, miért lóg ki az a box??
Ja, és a linkcsere az oldalad alján, jobb oldalon. Attól eltekintve, hogy sokszor nem is jelenik meg. Öööö, nem, máshogy kezdem. Vannak olyan szerencsés pillanatok, amikor nem jelenik meg. Mert ha megjelenik, a bicska kinyílik a zsebemben, olyan ocsmány egy valami.
Van egy jó ötleted. Maga a honlapkritika. Szerintem hasznos is. Sok jó dolgot szoktál mondani, illetve az ide látogatók is adhatnak hasznos tippeket másoknak. Na nem SAP tippeket, azoknak máshol a helye ;-)
Tehát, ha van egy ilyen jó ötleted, miért nem szánsz annyi időt rá, hogy kijavítsd azt a box-ot felül, és miért rondítod el az egészet a linkcseréssel alul?
Az szép, amikor megmondod valakinek a tutit, hogy ilyen-olyan trágya az oldalad, hogy néz ez ki, stb. Teszed mindezt jogosan. Ha valaki megjelenik egy oldallal, az legyen olyan, mint egy tiszta tányér az étteremben. Alap dolog. És ez rendjén is van így. De elveszíted a hitelességed azzal, hogy a sajátodat nem javítod ki, és elcsúfítod.
Üdv,
Jani

inkvizítor 2008.06.14. 19:49:46

"DE! Jobb oldalon felül, ahol a kritikát lehet kérni, áruld el légyszíves, miért lóg ki az a box??"
javítva... Kösz!
"... miért küldi be olyan ember az oldalt, aki nem vállalja fel? Küldje be akkor az oldalt kritikára, amikor úgy érzi, hogy készen van..."
javítva... van már "türelmes" zóna...

szpetya · http://www.petyasite.hu 2008.06.14. 22:05:56

@Sós János:
No problem.

1. Csak
2. SEO
3. Attól hogy az index.php file-nak nincsen kimenete nem biztos, hogy nincsen semmi az oldalon.
4. Ha megnézed nekem más színnel van írva a nevem ami annyit tesz, hogy regisztrált tag vagyok. Regisztrációkor volt egy URL input mező gondoltam kitöltöm.
5. Szerencsére járnak ide olyan kíváncsi természetű emberek, mint te és rákattintanak.
6. Te miért linkeled be?
7. Kitöröljem? Zavar?

Üdv
P

Sós János · http://www.saptippek.hu 2008.06.15. 17:16:59

Szpetya,

nem zavar, dehogy is zavar. Csak nem értettem, miért nem látszik semmi az oldaladon.
Mondjuk még mindig nem értem teljesen. Azt mondod nem látszik, de ez nem jelenti azt hogy nincs is rajta semmi.
Én azért linkelem be az enyémet, mint mindenki más a sajátját, természetesen.

Üdv,
Jani

Jani (másik) · http://www.parkapcsolatok.hu/ 2008.07.09. 11:26:20

Nos, ahogy észrevettem, nem szeretik a kritikát. Sokan nem. Visszavágni jól megy. Persze az a legegyszerűbb.

Amit kifejtek:
Egyetértek, hogy külön kell választani a kezdő (18 éven aluli korosztály honlapjait) és a haladó honlapokat kritizáláskor. Elsősorban nem dicséretet kell adni, de nem is fikázni...
(ha profi vagy és a origó vagy index.hu vagy egyéb ilyen magas rangú oldal szerkesztője vagy akkor nálad jogos a "fikázás" megnevezése...) de inkább
megmondani hogy mi és miért hiba, esetleg orvoslás...

Másik dolog. Észrevettem, hogy itt olyan websablonnal készült oldalak kerülnek kritizálásra, ami számomra nem egyértelmű. Mégpedig azért, mert ahogy észrevettem a forrást senki nem nézi. Ez már nekem fura, hogy még a háttérbe se nézek, hogy mit csinált valaki. Pl ha nem tud értelmes html fejléceket csinálni meg stb... akkor valaki csak szó szerint kicserélt egy mintahonlapon egy szöveget és beilleszti a sajátját (még azt is sokszor rosszul?)
Tehát itt nem egyéni weboldalszerkesztését kritizáljátok így hanem csak a websablonok készítőinek munkáját. Nos ha valaki még azt se tudja normálisan megcsinálni, annak gondolom még kép beszúrásának (pl. ) müveleti lényege se tiszta, az először tanulja meg az alapokat. Láttam én csomó ilyen oldalt itt, aminek a forrását megnézve csodáltam, hogy az intelligens (egyébként így van a böngészők között) Firefox felismerte, hogy mit akart vele a szerkesztője és valahogy megjelníti azt.
Nos, ekkor van az, kedves mindenki, hogy egy adott weboldal mindenkinél MÁSHOGY jelenik meg (ekkor keletkeznek bugok meg szöveg félrecsúszások, és csúnya esztétikátlan honlapok).
Érdemes legalább valamilyen standard-ot követni készítéskor.
(2 legnépszerűbb: xhtml 1.1 és html 4.01)

Ha mindezeken túl megy az ember akkor érdemes a szöveget úgy összeállítani, hogy az adott honlap színeivel stílusával nagyjából egyezzen, de úgy, hogy az olvashatósága is megmaradjon. Ha ezen is túl vagyunk, akkor jön szerintem a csicsázás, vagy a díszítése a dolognak. Ha a végén minden böngészőben (legalább 2 böngészőtípust próbáljunk ki, hogy ugyan úgy jelennek e meg, egy CSS-el ezt egységesíteni is lehet), akkor merem én azt mondani, hogy tessék, nézzétek meg, és ha találtok rajta hibát, akkor csak tessék szólni.

Amit én még a híve vagyok, hogy ne rakjunk túl sok csicsát egy honlapba. Miért? Hogy ne a képek animációk legyenek érdekesek egy honlapba, hanem a mondanivalója és valódi tartalma.
(Persze honlap kategóriák és témakörök szerint változhat pl egy festményeket hirdető oldalnál..)

Hirtelen ennyi..
Nekem is vannak hibáim az én oldalamnál. De mivel text editorral csináltam az egészet minden kódot jó magam, nem volt könnyű dolgom, de legalább megtanultam html-t programozni. (a php fájlokat is én írtam, egy piciny részt kivételével).

Ha valamit elfelejtettem majd még ideírom:)
süti beállítások módosítása