Hirdetés

Céges laptop finanszírozás felesleges papírmunka nélkül: kattins ide!

---- --- mk ---

Friss topikok

2008.06.13. 06:15 Popup Akadémikus

honlapkritika tanfolyam# 7 A honlap monotonitásáról

Ilyen a rossz nyitó bekezdés:

Nagyon fontos azt tudnod, hogy a netezők többsége olyan, hogy gyorsan szeretne információhoz jutni. Nem akar felesleges dumákat olvasni. Te se törekedj arra, hogy mindent részletesen elmagyarázz. Ha a honlapod tipográfiája monoton, akkor az olyan mintha be kellene ülnöd egy előadásra, ahol ebéd után egy monoton hangú előadó előadást tart. Nem tudod, hogy mire figyelj oda! Az elején még koncentrálsz, hogy kivedd mi a lényeg, de előbb utóbb belefáradsz. Itt egy példa a szöveg nem olvasható ugyan de szerintem így is látszik, hogy kevés az aki végigolvasná...Ugye milyen unalmas volt ez a bekezdés is? Olyan, mint itt ez a kép egy honlapról! Örülj neki, hogy nem kell elolvasnod! Olvasod... olvasod... aztán...



... aztán Zzzzzzz.... elalszol...


Tedd változatossá a honlapod!

Leírok néhány trükköt:Alkalmazz benne kiemeléseket. Ezekkel meg tudod törni a monotóniát! (ráadásul a kiemelt részeket többen elolvassák!)

Nagyon hasznos, ha van felsorolás az oldaladon:

  • * Néhány aranyszabály:
  • * Egy felsorolás ne tartalmazzon hétnél több elemet
  • * Egy látómezőben ne legyen két felsorolás
  • * Emeld ki valami jó garfikával a felsorolásokat (ne csak egyszerűen sorszám, pont stb legyen a jelző karakter, hanem ha pozzitív a felsorolás, akkor egy szép grafikájú "Nike" pipa, ha negatív a felsorolás, akkor egy piros "X".)
Itt egy példa  a szép felsorolásra:

 

Javítja az olvashatóságot, ha időnként kiemeled a betűket más színnel. Ez csak úgy vonzza a tekintetet! A fontos mondanivalók kiemelésére használd!


De vigyázz! Csak a tényleg fontos szavakat emeld ki. A túl sok kiemelés megint monotonitást eredményez. És akkor megint ugyanott vagy, ahonnan indultál.

Legyenek a fontos közlendőid kiemelve <h1> tag-gel. Esetleg ezeknek a színe lehet piros. (vagy, ha nem is piros, de mindenesetre kontrasztos!) Ezt a google is nagyra értékeli!

A linkeket mindig úgy írd meg, hogy ne csak egy szó legyen kiemelve linkként, hanem az egész mondat. Ha azt szeretnéd, hogy kattintsanak a bekezdésre, akkor az egész bekezdés legyen link! Ezeket biztos elolvassák. (Na jó... nem biztos, de mégis sokkal több, mintha csak a kattints ide szónál van egy kis kiemelés.)



Csak akkor igazítsd középre
 a szöveget, ha tényleg fontos a mondandód!
A középre igazított sorok nagyon nehezen olvashatók.
Főleg, ha hosszúságuk még közel sem
egyforma.
Ha középre igazítasz, akkor ne legyen a bekezdés két-három sornál hosszabb, mert akkor az már nem is lényeges szöveg
csak felesleges duma, amiről azt hiszed, hogy fontos, pedig csak neked fontos, hogy kitölts a sorokat. Ha fontos, középre igazítandó mondandód van, akkor az legyen rövid (max 3 sor!), ne pedig ilyen feleslegesen hosszú, mint ez
a bekezdés.


Ha három soros a főcímed, akkor ezeket az elrendezéseket nem javasoljuk, illetve mutatunk példát a helyes elrendezésre. (A zölden jelzett megoldásokat hívják Lipcsei soresésnek.)



A jó mondat nem hosszabb 17 szónál. (Gondolkozz úgy, mintha sms-t írnál!)

A bekezdéseket tagold képekkel. Ez nem csak az olvasást könnyíti meg, hanem megfelelő - esetleg humoros - képek emlékezetessé teszik a mellette levő bejegyzést. Vátogasd a képek helyét így.



A képek alá tegyél feliratot. Ezzel két legyet is ütsz egy csapásra: a kép alatti szöveget általában elolvassák. Ha releváns a szöveged, akkor a google is ad érte pontot. Tudod!?! Sok kicsi "pont" sokra megy. Így kerülhetsz előre könnyen a találati listán. (Ha már itt tartunk: a kép mellé tegyél alt-ot! Imádja a google a releváns alt-okat!)

A képfeliratok tipográfiája:

  • * A képfelirat betűtípusa lehetőleg azonos, vagy harmonizáló legyen az oldal szövegével,
  • * A képfelirat mérete kisebb lehet néhány ponttal; (úgy is el fogják olvasni!)
  • * alkalmazd a lipcsei soresést, ha több soros a felirat;
  • * A kép szövegét igazíthatod balra, jobbra, és középre is, de egy oldalon belül lehetőleg egyféle igazítást használj;
  • * ha hosszú a kép aláírás, akkor kisebb betűkkel akár hasábokra is lehet tördelni.

Ha minden bekezdést iniciáléval kezded látványosabb lesz az oldalad! Figyelem! Az iniciáléval kezdett bekezdéseket a google nehezebben látja! Ezért ide értékes (releváns szót) hiába írsz.

Ha ezek közül csak a felét megcsinálod, már akkor jobb lesz az oldalad. De érdemes lenne utánajárnod még a tipográfia egyéb trükkjeinek is. Jövő héten folytatjuk...

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://honlapkritika.blog.hu/api/trackback/id/tr90488800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.14. 13:35:38

Én konkrétan a sárga kiemeléstől kiütést kapok. Erről mindig az jut eszembe, hogy már megint egy sablonos marketing oldal, amely valamivel le akar húzni. Szerintem már elcsépelt lett, és ráadásul ronda, nem webes környezetbe való.

Persze ez csak az én véleményem. De ha ilyet látok, általában már zárom is be a lapot, mert a sárga kiemelés nagyon jól behatárolja a túlbuzgó, értelmetlen vagy haszontalan dolgokat áruló marketinges oldalakat.

Komoly oldalakon soha nem lehet ilyet látni.
süti beállítások módosítása