Linkmarketing a gyakorlatban
Manapság internetes karrierünket nagyban segíthetjük azzal, ha megismerkedünk a gyakorlatban SEO–ként emlegetett szakterülettel, a keresőoptimalizálással. Oldalunk elhelyezkedését tudjuk javítani a Google találati listáján. Természetesen csínján kell bánni vele, mert vannak módszerei, amelyekért kifejezetten büntet a Google, így ahelyett, hogy segítenénk, inkább ártunk magunknak.
A két legfontosabb lehetőség:
- A honlap optimalizálása
- A honlapra mutató linkek gyűjtése
A Google előrébb sorolja azokat az oldalakat, amelyekre sok és minőségi link mutat. Nem elhanyagolandó a minőségi szó, mert a sok alacsony Pagerank-al rendelkező oldal kevésbé képes a helyezésünket javítani. Számos linkkatalógust találunk az Interneten, amelyek 2, 3, vagy magasabb Pagerankkal rendelkeznek, érdemes ezeket megcéloznunk. Sokan vélekednek úgy, hogy ha oldalunk magyar tartalommal rendelkezik, akkor feltétlenül azonos nyelvezetű katalógusba kell kerülnie, mivel külföldről nem fogják látogatni. Itt azonban nem ez a lényeg, hogy a linkek által csaljuk hozzánk a látogatókat. Nem sok ember van a világon, aki unaloműzésként linkkatalógusokat böngész, viszont a Google-vel annál többen bolyongnak a világhálón. Nekünk célszerű ezt a lehetőséget kiaknáznunk, mert ez a legolcsóbb módja a magunk reklámozásának. Nem egy embert ismerek, aki szó szerint az Internetből él és ismeri a SEO trükkjeit, habár megjegyzem nincsenek sokan. Azt se feledjük, hogy ebben a kevés emberben a konkurencia is lapulhat, így ha linkelésről beszélünk, akkor abból sohasem elég. Legyen akár 1000 backlinkünk (oldalunkra mutató link), azt könnyűszerrel felül lehet múlni. Ezért ajánlatos a külföldi katalógusok használata is, mert magyar nyelvűből csekély számú létezik, míg a másikból ezer számra találhatunk a neten.
Megjegyzem ez még nem garancia arra, hogy oldalunk az első helyre is kerül! A google algoritmusa számtalan (kb. 200) más paraméterrel is rendelkezik, és persze azért vannak csalafintaságai is. Ez persze nem jelenti azt, hogy hatástalan lenne ez a módszer.
A linképítésen belül is van még egy terület, amit mostanában kezdtek el alkalmazni eredményesen. Ez pedig a releváns tartalommal rendelkező blogokon való linkek elhelyezése. Ehhez az adott oldal bloggerével kell beszélnünk, aki általában némi juttatás fejében közöl oldalunkról egy cikket pár linkkel, mélylinkkel megtarkítva, mely annyit jelent, hogy a számunkra fontos aloldalainkat linkeljük meg, és nem a „www.sajátdomain.hu” címünket.
Felvetődik az a probléma, ha oldalunk olyan dologgal foglalkozik, amelyhez nincs, esetlegesen van, de régóta nem frissített blog. Ilyenkor ajánlatos létrehoznunk egyet, amelyen rendszeresen publikálunk írásokat és nem hanyagoljuk el, ezáltal biztosítjuk a fejlesztendő oldalunk látogatottságát és nem utolsó sorban lehetőségünk van arra, hogy az újonnan kialakult blogunkon hirdessünk, amellyel plusz bevételre tehetünk szert. Használjuk ki a Google nyújtotta Adsenset és az esetlegesen felmerülő új kiadásainkat is tudjuk fedezni.
Friss témák beszerzésének egyik legjobb forrása. Olvass erről ide kattintva, de ne felejts el visszajönni! Rövidesen üzleti ajánlatom is lesz!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
foresight · http://www.foresight.hu/ 2010.06.02. 13:00:00
Székhelyszolgáltató · http://www.szekhely.net 2010.06.02. 14:32:28